Pitäisiköhän kertoa itsestäni. Olen 18-vuotias. Harrastan yksinoloa. Siihen voi kuulema vaikuttaa, aivan kuten harrastuksiin. Menee vain ja hankkii harrastuksen. Ei se mene niin. Muuta en kerro, se olisi liian tunnistettavaa. 

Kirjoitan, jotta näkisin ajatukseni. En nimittäin aina saa niistä selvää.  En tiedä mistä idea tuoda ajatuksiani julki. Eksäni sanoi, että kirjoitan hyvin. En usko, sillä hän luki yhden hänestä kertovan sanojen litanian. Luulen, että hän ei silloinkaan hoksannut mitä tarkoitin. Hän työnsi minua kauemmas, jotta voisi rakentaa paikalleni talon. 

Mietin paljon. Paljon turhaa ja paljon itseäni. Vain turhan näkee selvästi. Olen miettinyt mitä tarkoittaa retorinen kysymys. Ilmeisesti se on kysymys johon ei tule vastata. Mistä sen sitten tietää? Usein ihmiset jotka esitävät tällaisen kysymyksen, vastauksen saatuaan ilmoittavat kysymyksen olleen retorinen. En osaa yhdistää asiaa suomen kieleen. Viittomakielessä se käyttäytyy hassusti. Silloin kysymykseen vastataan, mutta sen tekee itse kysyjä. En voisi esittä kysymystä itsestäni, sillä en osaisi vastata. 

Tämä olen minä.